A középkorúak személyiségfejlesztésének andragógiai megközelítése

Somogyiné Petik Krisztina: A középkorúak személyiségfejlesztésének andragógiai megközelítése. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 49-70. (2010)

[thumbnail of 13_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf

Letöltés (545kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az emberi személyiség fejlődése az egész életen át tartó folyamat, a felnőttkori fejlődés kutatása mégis viszonylag elhanyagolt területe mind az andragógia, mind a pszichológia tudományának. Az életút egyes állomásain meghatározott alkalmazkodási követelmények és ezekből következő fejlődési feladatok teszik próbára az embert, és ezek a próbatételek időnként krízishelyzetként jelentkeznek. A krízisek alkotó módon való kezelése a személyiség fejlődéséhez és megerősödéséhez vezet, ugyanakkor nem minden felnőtt rendelkezik olyan problémamegoldó és megküzdési repertoárral, hogy elkerülhesse a kríziskezelés destruktív formáit.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 49-70
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42379
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet