Természettudományos nevelés ma: megújult pedagógia Európa jövőjéért : vezetői összefoglaló

Rocard, Michel; Csermely, Peter; Jorde, Doris; Lenzen, Dieter; Walberg-Henriksson, Harriet; Hemmo, Valerie: Természettudományos nevelés ma: megújult pedagógia Európa jövőjéért : vezetői összefoglaló. Iskolakultúra, (20) 12. pp. 13-30. (2010)

[img] Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf

Letöltés (898kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években több tanulmány rámutatott, hogy aggasztóan visszaesett a fiatalság érdeklődése a kulcsfontosságú természettudományok (2) és a matematika iránt. Annak ellenére, hogy számos projekt és kezdeményezés van folyamatban a trend megfordítására, egyelőre csak a fejlődés visszafogott jelei mutatkoznak. Ha nem kerül sor hatékonyabb fellépésre, Európa hosszú távú kapacitásai az innováció, valamint az innovációhoz szükséges kutatások terén hanyatlani fognak. Ezen felül a népesség egészét nézve, egy olyan társadalomban, amely egyre nagyobb mértékben támaszkodik a tudás felhasználására, a mindennapi élethez szükséges készségek megszerzését is egyre nagyobb veszélyben látjuk.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Rocard, Michel
Csermely, Peter
Jorde, Doris
Lenzen, Dieter
Walberg-Henriksson, Harriet
Hemmo, Valerie
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2010
Kötet: 20
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42370
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet