Tudás és kompetencia viszonya a tanulás és tanítás tudományában : mit tud a mai pszichológia emberképe nyújtani a nevelésnek?

Pléh Csaba: Tudás és kompetencia viszonya a tanulás és tanítás tudományában : mit tud a mai pszichológia emberképe nyújtani a nevelésnek? In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 37-42. (2010)

[thumbnail of 10_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Download (506kB) | Preview

Abstract

Dolgozatomban amellett érvelek, hogy hagyományosan velünk van kétféle tudás és kétféle iskola eszménye. Az egyik a hasznosítható, a másik az önmagáért való tudás. Ezek művelődési ciklusokban fogalmazódtak meg az európai kultúrában, sokszor egy inga kilengéseit utánozva. Mivel ingáról van szó, tudnunk kell, hogy várhatóan egyik szélsőséges felfogásnak sincs igaza. Illusztrálni próbálom továbbá a mai pszichológia implicit és explicit tudásrendszerének fogalmaival, hogy az ember nem egyszerűen kulturális hagyományában, hanem természetében kettős lény.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 37-42
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42364

Actions (login required)

View Item View Item