Tudás és kompetencia viszonya a tanulás és tanítás tudományában : mit tud a mai pszichológia emberképe nyújtani a nevelésnek?

Pléh Csaba: Tudás és kompetencia viszonya a tanulás és tanítás tudományában : mit tud a mai pszichológia emberképe nyújtani a nevelésnek? In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 37-42. (2010)

[thumbnail of 10_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Letöltés (506kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban amellett érvelek, hogy hagyományosan velünk van kétféle tudás és kétféle iskola eszménye. Az egyik a hasznosítható, a másik az önmagáért való tudás. Ezek művelődési ciklusokban fogalmazódtak meg az európai kultúrában, sokszor egy inga kilengéseit utánozva. Mivel ingáról van szó, tudnunk kell, hogy várhatóan egyik szélsőséges felfogásnak sincs igaza. Illusztrálni próbálom továbbá a mai pszichológia implicit és explicit tudásrendszerének fogalmaival, hogy az ember nem egyszerűen kulturális hagyományában, hanem természetében kettős lény.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 37-42
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42364
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet