Az élethosszig tartó tanulás jelentősége a 40–50 éves korosztály életútjában [melléklet]

Mócz Dóra: Az élethosszig tartó tanulás jelentősége a 40–50 éves korosztály életútjában [melléklet]. In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 3-15. (2010)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2010-04_szeparatum1.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2010-04_szeparatum1.pdf

Download (452kB) | Preview

Abstract

A 20. század második felétől az andragógia tudományának térnyerésével és az élethosszig tartó tanulás fogalmának paradigmává válásával párhuzamosan az oktatásszociológiai és andragógiai kutatások egyik fő irányává a felnőttkori tanulás vizsgálata vált (Castells, 1996; Benedek, 2008; Harangi, Hinzen és Sz. Tóth, 1998). Ezek a kutatások rámutattak arra, hogy globalizáció és a tudástársadalom kialakulásának hatására bekövetkező gazdasági-társadalmi változások átszövik a magánéletet, a hétköznapok részévé válnak és a munkaerőpiaci folyamatokra is hatással vannak. A tudás megszerzése, megújítása, vagyis a „tanulás egy életen át” (Benedek, 2008) meghatározza az életút sikerességét, befolyással bír az életvitel kialakítására, a személyiség formálódására, hatása megfigyelhető a személyes kapcsolatok, a szabadidős szokások, de akár az egészségmegőrzés vizsgálatán keresztül is.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 3-15
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42347

Actions (login required)

View Item View Item