Mészáros György: Új episztemológiák kihívása a neveléstudományban. In: Iskolakultúra, (20) 1. pp. 14-33. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
16_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf Letöltés (480kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A magyar neveléstudományban az utóbbi időben előtérbe kerültek a kutatásmódszertanhoz kapcsolódó problémafelvetések, ritkábban esik azonban szó a mélyebben rejlő tudományelméleti alapokról és alapkérdésekről. Ezzel ellentétben a külföldi (például angolszász) pedagógiában igen nagy irodalma van az episztemológiai jellegű kérdéseknek, vitáknak. A társadalomtudományokban az utóbbi évtizedekben ismét komoly kérdéssé vált, hogy mit értünk tudományon és tudományosságon. Sokféle új hang jelent meg, s ezzel összefüggésben több új episztemológia tűnt fel és követel helyet magának a pedagógiai kutatások világában is, mint például a posztstrukturalizmus vagy az újmarxizmus. Ezek az elméletek számos kihívást hoznak a neveléstudomány számára.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 14-33 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42346 |
![]() |
Tétel nézet |