Mikonya György; Pirka Veronika: Életreform- és társadalmi-pedagógiai megújulási mozgalmak Magyarországon a 20. század elején. In: Iskolakultúra, (20) 3. pp. 87-100. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2010-03.pdf Letöltés (551kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A 20. század eleji európai társadalmi-történeti viszonyok meghatározó eleme a szociális igazságtalanság iránti érzékenység erősödése. Ennek fontosabb megnyilvánulásai az elégedetlenség az intézményes vallásokkal szemben, idegenkedés a racionalizmustól és a materializmustól. Kétségbeejtő a kirekesztettek, a társadalom peremére kerültek elkeseredettsége, reménytelensége. Érdekes, hogy ilyenkor a diktatúrák többnyire a költőket és az írókat zárják először börtönbe. Így történt ez most is, hiszen a költők, az írók és a művészek reagáltak a leggyorsabban és a leghatásosabban a visszásságokra. A sok-sok kezdeményezés között vallásos és szociális elemet kombináló mozgalmak is keletkeztek: egyesek közülük fejlődtek és napjainkig megmaradtak, mások elsorvadtak.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 3 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 87-100 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42339 |
![]() |
Tétel nézet |