Korom Erzsébet: A tanárok szakmai fejlődése − továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén. In: Iskolakultúra, (20) 12. pp. 78-91. (2010)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
4_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf Download (555kB) | Preview |
Abstract
A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződései, motivációja, önhatékonysága, önszabályozásra, reflektálásra való képessége meghatározza a tanítás mindennapi gyakorlatát. Ahhoz, hogy a tanárok képesek legyenek a kutatásalapú tanulás hatékony megvalósítására, olyan fejlesztő programok kidolgozása szükséges, amelyek az eddigi tapasztalatokat, kutatási eredményeket figyelembe véve értelmezik a tanár és a tanuló szerepét, és meghatározzák a tanárok szakmai fejlődését (’professional development’, PD) elősegítő tudáselemek, tevékenységek, tananyagok jellegét, tartalmát, a tanártovábbképzés menetét, a tananyagok disszeminációját.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 20 |
Number: | 12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2010 |
Page Range: | pp. 78-91 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42327 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |