A tanárok szakmai fejlődése − továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén

Korom Erzsébet: A tanárok szakmai fejlődése − továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén. In: Iskolakultúra, (20) 12. pp. 78-91. (2010)

[thumbnail of 4_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
4_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf

Letöltés (555kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződései, motivációja, önhatékonysága, önszabályozásra, reflektálásra való képessége meghatározza a tanítás mindennapi gyakorlatát. Ahhoz, hogy a tanárok képesek legyenek a kutatásalapú tanulás hatékony megvalósítására, olyan fejlesztő programok kidolgozása szükséges, amelyek az eddigi tapasztalatokat, kutatási eredményeket figyelembe véve értelmezik a tanár és a tanuló szerepét, és meghatározzák a tanárok szakmai fejlődését (’professional development’, PD) elősegítő tudáselemek, tevékenységek, tananyagok jellegét, tartalmát, a tanártovábbképzés menetét, a tananyagok disszeminációját.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 78-91
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42327
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet