Helyzetjelentés a hazai múzeumpedagógia eredményeiről és kihívásairól

Koltai Zsuzsa: Helyzetjelentés a hazai múzeumpedagógia eredményeiről és kihívásairól. In: Iskolakultúra, (20) 3. pp. 107-123. (2010)

[thumbnail of 4_EPA00011_iskolakultura_2010-03.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
4_EPA00011_iskolakultura_2010-03.pdf

Download (508kB) | Preview

Abstract

Napjaink gazdasági és morális válságában a múzeumok értékőrző és értékteremtő jellege különös jelentőséget nyer. A közoktatás problémái, a tolerancia hiánya, a tradicionális helyi közösségek felbomlása, a felgyorsuló társadalmi-kulturális változások egyaránt kihívást jelentenek a múzeumok számára. A múzeumi tanulással, múzeumpedagógiával és a múzeumi felnőttoktatás lehetőségeivel kapcsolatosan rendkívül gazdag és színvonalas nemzetközi szakirodalmi bázis alakult ki az elmúlt évtizedekben. A George Hein, Barry Lord, Eilean Hooper-Greenhill, Hazel Moffat, Vicky Woollard, John H. Falk, Lynn D. Dieking, Ivan Karp, Richard Sandell és más szakemberek által végzett kutatások és megjelentetett magas színvonalú publikációk napjainkra létjogosultságot teremtettek a múzeumi tanulás kutatásának és a múzeumpedagógiának mint önálló diszciplínának. A tanulmány pedagógiai és andragógiai szempontból elemzi a hazai múzeumi kultúraközvetítés helyzetét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 3
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 107-123
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42325

Actions (login required)

View Item View Item