Művészeti nevelés, művészettel nevelés, művészetterápia

Kiss Virág: Művészeti nevelés, művészettel nevelés, művészetterápia. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 18-31. (2010)

[thumbnail of 2_EPA00011_iskolakultura_2010-10_szeparatum.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
2_EPA00011_iskolakultura_2010-10_szeparatum.pdf

Letöltés (471kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Művészeti nevelés, művészetre nevelés, művészettel nevelés, művészetoktatás, művészképzés, művészetterápia… játék a szavakkal, gondolhatnánk, azonban ha sorra vesszük és közelebbről megvizsgáljuk őket, kirajzolódik belőle, hányféle módon lehet a művészettel hatni a személyiségre. A szójátéktól elszakadva, de e fogalmak segítségével tanulmányomban röviden jellemzem a művészképzés és a művészet-pszichoterápia mint két végpont közti spektrum főbb modelljeit. A tanulmányban elsősorban a vizuális vagy képzőművészeti modellekre koncentráltam, de helyenként kitekintek más területekre is. Ezeket a modelleket legtisztábban a dráma terén dolgozták ki eddig (színházi nevelés, drámapedagógia, oktatási dráma, személyiségfejlesztő/önismereti dráma, pszichodráma).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 18-31
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42321
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet