Kiss Virág: Művészeti nevelés, művészettel nevelés, művészetterápia. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 18-31. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
2_EPA00011_iskolakultura_2010-10_szeparatum.pdf Letöltés (471kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Művészeti nevelés, művészetre nevelés, művészettel nevelés, művészetoktatás, művészképzés, művészetterápia… játék a szavakkal, gondolhatnánk, azonban ha sorra vesszük és közelebbről megvizsgáljuk őket, kirajzolódik belőle, hányféle módon lehet a művészettel hatni a személyiségre. A szójátéktól elszakadva, de e fogalmak segítségével tanulmányomban röviden jellemzem a művészképzés és a művészet-pszichoterápia mint két végpont közti spektrum főbb modelljeit. A tanulmányban elsősorban a vizuális vagy képzőművészeti modellekre koncentráltam, de helyenként kitekintek más területekre is. Ezeket a modelleket legtisztábban a dráma terén dolgozták ki eddig (színházi nevelés, drámapedagógia, oktatási dráma, személyiségfejlesztő/önismereti dráma, pszichodráma).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 18-31 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42321 |
![]() |
Tétel nézet |