"...tudatosulás útján kifinomult emberszeretet...". Kiss Árpád értelmiségi szerepének filozófiai alapjairól

Kiss Endre: "...tudatosulás útján kifinomult emberszeretet...". Kiss Árpád értelmiségi szerepének filozófiai alapjairól. In: Iskolakultúra, (20) 9. pp. 26-33. (2010)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf

Letöltés (394kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az „abszolút pedagógus”, illetve az „abszolút pedagógia” hipotetikus gondolata értelemszerűen szűkebb, mint a pedagógia lehetséges értelmiségtörténeti megközelítésének egésze. Lényege, hogy nemcsak egzisztenciális okokból lesznek kiváló értelmiségiek tanítók, tanárok és mesterek (nagy „M”-mel is), de szabad belső elhatározásukból is sokan tették meg ezt az utat. Csak a 20. században százakra tehetjük azoknak a kiváló magyar értelmiségieknek a számát, akik minősített formában részesítették előnyben a tanítást teljes vagy részleges életpályaként önálló tudományos, művészi vagy irodalmi tevékenységükkel szemben vagy azokat kiegészítendő.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 26-33
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42320
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet