Kiss Endre: "...tudatosulás útján kifinomult emberszeretet...". Kiss Árpád értelmiségi szerepének filozófiai alapjairól. In: Iskolakultúra, (20) 9. pp. 26-33. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf Letöltés (394kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az „abszolút pedagógus”, illetve az „abszolút pedagógia” hipotetikus gondolata értelemszerűen szűkebb, mint a pedagógia lehetséges értelmiségtörténeti megközelítésének egésze. Lényege, hogy nemcsak egzisztenciális okokból lesznek kiváló értelmiségiek tanítók, tanárok és mesterek (nagy „M”-mel is), de szabad belső elhatározásukból is sokan tették meg ezt az utat. Csak a 20. században százakra tehetjük azoknak a kiváló magyar értelmiségieknek a számát, akik minősített formában részesítették előnyben a tanítást teljes vagy részleges életpályaként önálló tudományos, művészi vagy irodalmi tevékenységükkel szemben vagy azokat kiegészítendő.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 26-33 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42320 |
![]() |
Tétel nézet |