Nevelés – mi végre? : nevelésfilozófiai megközelítésben

Karikó Sándor: Nevelés – mi végre? : nevelésfilozófiai megközelítésben. In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 84-90. (2010)

[thumbnail of 5_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Download (476kB) | Preview

Abstract

Reális ellentmondást tár fel, számunkra, a pedagógiában tevékenykedők számára pedig fölöttébb fájdalmas felismerést tükröz Csányi Vilmos (2010) tanulmánya, melyben arról ír, hogy a család az iskolától várja a nevelést, az érzelmi biztonságot, az erkölcsöt, a kiegyensúlyozott személyiség kialakítását, miközben az iskola azt hiszi, hogy a gyermek már eleve szilárd közösséggel, erkölccsel ellátott helyről (a családtól) érkezik, úgymond „megnevelve”. Vagyis az iskolának leginkább a tudásátadás feladatával, s nem holmi nevelési problémákkal kell bíbelődni.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 84-90
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42317

Actions (login required)

View Item View Item