Nevelés – mi végre? : nevelésfilozófiai megközelítésben

Karikó Sándor: Nevelés – mi végre? : nevelésfilozófiai megközelítésben. In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 84-90. (2010)

[thumbnail of 5_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Letöltés (476kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Reális ellentmondást tár fel, számunkra, a pedagógiában tevékenykedők számára pedig fölöttébb fájdalmas felismerést tükröz Csányi Vilmos (2010) tanulmánya, melyben arról ír, hogy a család az iskolától várja a nevelést, az érzelmi biztonságot, az erkölcsöt, a kiegyensúlyozott személyiség kialakítását, miközben az iskola azt hiszi, hogy a gyermek már eleve szilárd közösséggel, erkölccsel ellátott helyről (a családtól) érkezik, úgymond „megnevelve”. Vagyis az iskolának leginkább a tudásátadás feladatával, s nem holmi nevelési problémákkal kell bíbelődni.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 84-90
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42317
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet