Karikó Sándor: Nevelés – mi végre? : nevelésfilozófiai megközelítésben. In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 84-90. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf Letöltés (476kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Reális ellentmondást tár fel, számunkra, a pedagógiában tevékenykedők számára pedig fölöttébb fájdalmas felismerést tükröz Csányi Vilmos (2010) tanulmánya, melyben arról ír, hogy a család az iskolától várja a nevelést, az érzelmi biztonságot, az erkölcsöt, a kiegyensúlyozott személyiség kialakítását, miközben az iskola azt hiszi, hogy a gyermek már eleve szilárd közösséggel, erkölccsel ellátott helyről (a családtól) érkezik, úgymond „megnevelve”. Vagyis az iskolának leginkább a tudásátadás feladatával, s nem holmi nevelési problémákkal kell bíbelődni.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 84-90 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42317 |
Tétel nézet |