Szintleírások és teljesítményszintek a közoktatásban : az Országos Képesítési Keretrendszer lehetséges közoktatási vonatkozásai

Horváth Zsuzsanna: Szintleírások és teljesítményszintek a közoktatásban : az Országos Képesítési Keretrendszer lehetséges közoktatási vonatkozásai. In: Iskolakultúra, (20) 5-6. pp. 63-118. (2010)

[thumbnail of 7_EPA00011_iskolakultura_2010-05-06.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2010-05-06.pdf

Letöltés (728kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az oktatás teleologikus jellege, céltételező volta, célra irányulása a „legyen” nyelvi kategóriáiban képviseli a célok tudás-, képesség- és cselekvésetikai dimenzióit. Az oktatási folyamat valószínűsíthető eredményeit viszont már a tapasztalati-empirikus úton szerzett verbális kijelentések („van”, „lehet”) strukturált szövedékével írjuk le. Az oktatási eredmények leírásának strukturáltsága összefügg azzal, milyen kategóriákkal tartjuk leírhatónak az adott oktatási-képzési szakaszban szerzett tudást. A leíró kategóriák, leíró jellemzők (deskriptorok) létrehozásának további kérdése, hogy milyen szempontok teszik lehetővé a tudásszerveződés (növekvő) komplexitásának leírását. Kérdés tehát, hogyan tudjuk megragadni a leírás tárgyának fokozatait, egyúttal át is lépve a folyamat magyarázatát, azt, hogyan épül az új, komplexebb tudás az egyszerűbb, kevésbé összetett előzetes tanulásra, vagy átlépünk azon is, hol találunk diszkontinuitásra.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 63-118
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42309
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet