Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások

Gombos Georg: Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások. In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 59-67. (2010)

[thumbnail of 8_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
8_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Letöltés (476kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az emberi társadalmaktól mindenkor megkívánták, hogy emberek és fogalmak formájában az újjal, az idegennel érintkezzenek. Néha még ma is szükség van annak megítélésére, hogy ered-e valamilyen – és ha igen, milyen – kihívás vagy éppen fenyegetés az újból, az idegenből, és hogy miként kell arra reagálnunk. Az inklúzió, az exklúzió és még a megsemmisítés is a reakció lehetséges formái voltak és lehetnek, amiket megfigyelhetünk a világban. Ha mi itt és most olyan érintkezési formákra szorítkozunk, amelyek mentesek a nyilvánvaló erőszaktól – a strukturálistól azonban nem (Galtung) –, akkor, úgy tűnik, ma a pluralisztikus társadalmak arra törekszenek, hogy elkerüljék az exklúziót, és ne kényszerítsék ki az inklúziót.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 59-67
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42301
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet