Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások

Gombos Georg: Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások. In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 59-67. (2010)

[thumbnail of 8_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
8_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Download (476kB) | Preview

Abstract

Az emberi társadalmaktól mindenkor megkívánták, hogy emberek és fogalmak formájában az újjal, az idegennel érintkezzenek. Néha még ma is szükség van annak megítélésére, hogy ered-e valamilyen – és ha igen, milyen – kihívás vagy éppen fenyegetés az újból, az idegenből, és hogy miként kell arra reagálnunk. Az inklúzió, az exklúzió és még a megsemmisítés is a reakció lehetséges formái voltak és lehetnek, amiket megfigyelhetünk a világban. Ha mi itt és most olyan érintkezési formákra szorítkozunk, amelyek mentesek a nyilvánvaló erőszaktól – a strukturálistól azonban nem (Galtung) –, akkor, úgy tűnik, ma a pluralisztikus társadalmak arra törekszenek, hogy elkerüljék az exklúziót, és ne kényszerítsék ki az inklúziót.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 59-67
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42301

Actions (login required)

View Item View Item