Gombos Georg: Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások. In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 59-67. (2010)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
8_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf Download (476kB) | Preview |
Abstract
Az emberi társadalmaktól mindenkor megkívánták, hogy emberek és fogalmak formájában az újjal, az idegennel érintkezzenek. Néha még ma is szükség van annak megítélésére, hogy ered-e valamilyen – és ha igen, milyen – kihívás vagy éppen fenyegetés az újból, az idegenből, és hogy miként kell arra reagálnunk. Az inklúzió, az exklúzió és még a megsemmisítés is a reakció lehetséges formái voltak és lehetnek, amiket megfigyelhetünk a világban. Ha mi itt és most olyan érintkezési formákra szorítkozunk, amelyek mentesek a nyilvánvaló erőszaktól – a strukturálistól azonban nem (Galtung) –, akkor, úgy tűnik, ma a pluralisztikus társadalmak arra törekszenek, hogy elkerüljék az exklúziót, és ne kényszerítsék ki az inklúziót.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 20 |
Number: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2010 |
Page Range: | pp. 59-67 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42301 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |