Erdei Ildikó: Nyelvi életkor és iskolaérettség összefüggései többnyelvű környezetben szocializálódó gyerekeknél. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 17-27. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
16_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf Letöltés (611kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedekben a kétnyelvűség kérdése egyre inkább előtérbe kerül, mivel a Föld lakossága mintegy felének a két- vagy többnyelvűség valamely formája jelenti a megszokott nyelvi környezetet. A társadalmi, gazdasági, politikai folyamatok nemcsak a beszélő közösségek életére hatnak ki, hanem a nyelvekre is. A globalizáció, a migrációs folyamatok, az Európai Unió bővülése gyökeresen átformálja a többségi és kisebbségi nyelvek szerepéről, jövőjéről alkotott képet. Egyrészt jelentős mértékben terjednek a kétnyelvűség elit, önként vállalt formái (főként az angol nyelv tanulása révén), másrészt a kétnyelvű helyzetben élő kisebbségek jó része a nyelvcserét éli át: rövidebb vagy hosszabb idő alatt eredeti nyelvét feladva a többségi nyelv használatára tér át (Bartha, 2003).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 17-27 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42298 |
![]() |
Tétel nézet |