A családi háttér szerepe a felsőfokú továbbtanulásban

Engler Ágnes: A családi háttér szerepe a felsőfokú továbbtanulásban. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 28-37. (2010)

[thumbnail of 15_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
15_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf

Letöltés (463kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A családi háttérnek a továbbtanulási tervekre gyakorolt hatását számos vizsgálat tárgyává tette, kimutatva azt, hogy a szülők végzettsége és egyéb tényezők erőteljesen befolyásolják a fiatalok tanulási életpályáját. Kérdés, hogy ezek a tanulmányi döntések a későbbi, felnőttkori tanulási kedvre is kihatással vannak-e. További érdekes kérdés az is, hogy a származási családhoz hasonlóan a tanuló egyén saját családja is befolyásolja-e a tanulási szándékot. Jelen tanulmányban ezekre a kérdésekre keressük a választ a felsőoktatásban részidős képzésben tanuló hallgatók egy speciális csoportja körében.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 28-37
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42297
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet