Engler Ágnes: A családi háttér szerepe a felsőfokú továbbtanulásban. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 28-37. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
15_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf Letöltés (463kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A családi háttérnek a továbbtanulási tervekre gyakorolt hatását számos vizsgálat tárgyává tette, kimutatva azt, hogy a szülők végzettsége és egyéb tényezők erőteljesen befolyásolják a fiatalok tanulási életpályáját. Kérdés, hogy ezek a tanulmányi döntések a későbbi, felnőttkori tanulási kedvre is kihatással vannak-e. További érdekes kérdés az is, hogy a származási családhoz hasonlóan a tanuló egyén saját családja is befolyásolja-e a tanulási szándékot. Jelen tanulmányban ezekre a kérdésekre keressük a választ a felsőoktatásban részidős képzésben tanuló hallgatók egy speciális csoportja körében.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 28-37 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42297 |
![]() |
Tétel nézet |