Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés

Csíkos, Csaba: Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. Iskolakultúra, (20) 12. pp. 52-60. (2010)

[img] Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf

Download (521kB)

Abstract

A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2010
Volume: 20
Number: 12
Page Range: pp. 52-60
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42286

Actions (login required)

View Item View Item