Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés

Csíkos Csaba: Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. In: Iskolakultúra, (20) 12. pp. 52-60. (2010)

[thumbnail of 6_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf

Letöltés (521kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 52-60
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42286
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet