Oktatáspolitikai problémák egy humánetológiai rendszerszemlélet tükrében

Csányi Vilmos: Oktatáspolitikai problémák egy humánetológiai rendszerszemlélet tükrében. In: Iskolakultúra, (20) 1. pp. 3-13. (2010)

[thumbnail of 17_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
17_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf

Letöltés (418kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Aki manapság oktatáspolitikai problémákkal foglalkozik, a legkülönbözőbb területeken találkozik az oktatási intézmények válságjelenségeinek részletes elemzésével (Szilágyi, 2004). Sokan az iskolarendszerek végleges és teljes kudarcát taglalják, mindezt természetesen a modern társadalom egyéb válságainak tükrében. Ebben a tanulmányban megkísérlem bemutatni ennek a válsághangulatnak az emberi természettel, az emberi viselkedés biológiai összetevőivel való kapcsolatát. Az a véleményem, hogy nem a meglevő rendszerek javítgatása vezet a problémák megoldásához, hanem egy gyökeresen új szemlélet, amely az iskola, az oktatás, a nevelés, a tudásátadás problémáit elsősorban humánetológiai oldalról közelíti meg.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 3-13
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42283
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet