Oktatáspolitikai problémák egy humánetológiai rendszerszemlélet tükrében

Csányi Vilmos: Oktatáspolitikai problémák egy humánetológiai rendszerszemlélet tükrében. In: Iskolakultúra, (20) 1. pp. 3-13. (2010)

[thumbnail of 17_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
17_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf

Download (418kB) | Preview

Abstract

Aki manapság oktatáspolitikai problémákkal foglalkozik, a legkülönbözőbb területeken találkozik az oktatási intézmények válságjelenségeinek részletes elemzésével (Szilágyi, 2004). Sokan az iskolarendszerek végleges és teljes kudarcát taglalják, mindezt természetesen a modern társadalom egyéb válságainak tükrében. Ebben a tanulmányban megkísérlem bemutatni ennek a válsághangulatnak az emberi természettel, az emberi viselkedés biológiai összetevőivel való kapcsolatát. Az a véleményem, hogy nem a meglevő rendszerek javítgatása vezet a problémák megoldásához, hanem egy gyökeresen új szemlélet, amely az iskola, az oktatás, a nevelés, a tudásátadás problémáit elsősorban humánetológiai oldalról közelíti meg.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 1
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 3-13
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42283

Actions (login required)

View Item View Item