Az empatikus bánásmód az együttnevelésben

Csupor Zsolt Jánosné: Az empatikus bánásmód az együttnevelésben. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 97-103. (2010)

[thumbnail of 8_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
8_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf

Download (342kB) | Preview

Abstract

Az empátia az interperszonális kapcsolatok meghatározójaként az egyes ember tulajdonsága. Azonban szerepe van a szervezetek, intézmények légkörében is, ahol emberek tevékenykednek közös cél érdekében. Így különösen fontos van az együttnevelésben, ahol a megváltozott/eltérő szükségletekhez és képességekhez alkalmazkodni csak az empatikus bánásmód segítségével lehetséges. Tanulmányomban az empátia fontosságára és két oktatási intézményfejlesztő program, az IPR (Integrációs Pedagógiai Keretrendszer) és az Inklúziós Index empatikus szemléletet tükröző elemeire kívánok rávilágítani.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 97-103
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42280

Actions (login required)

View Item View Item