Az empatikus bánásmód az együttnevelésben

Csupor Zsolt Jánosné: Az empatikus bánásmód az együttnevelésben. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 97-103. (2010)

[thumbnail of 8_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
8_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf

Letöltés (342kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az empátia az interperszonális kapcsolatok meghatározójaként az egyes ember tulajdonsága. Azonban szerepe van a szervezetek, intézmények légkörében is, ahol emberek tevékenykednek közös cél érdekében. Így különösen fontos van az együttnevelésben, ahol a megváltozott/eltérő szükségletekhez és képességekhez alkalmazkodni csak az empatikus bánásmód segítségével lehetséges. Tanulmányomban az empátia fontosságára és két oktatási intézményfejlesztő program, az IPR (Integrációs Pedagógiai Keretrendszer) és az Inklúziós Index empatikus szemléletet tükröző elemeire kívánok rávilágítani.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 97-103
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42280
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet