Identitást formálunk, vagy kompetenciákat fejlesztünk a többkultúrájú állampolgárok kinevelésében?

Byram Michael: Identitást formálunk, vagy kompetenciákat fejlesztünk a többkultúrájú állampolgárok kinevelésében? In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 43-58. (2010)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Download (781kB) | Preview

Abstract

Ebben a dolgozatban azt az összefüggést szeretném megvizsgálni, amely a nemzetállami állampolgárság és egy nemzetközi állampolgárság között fennállhat. Az általam javasolt ’többkultúrájú állampolgár’ fogalom, úgy vélem, megfelel e kapcsolat vizsgálatához. Érvelésem leegyszerűsítve úgy szól, hogy a többkultúrájú állampolgár képes kapcsolatba lépni, kommunikálni és együtt cselekedni más nyelvekhez és kultúrákhoz tartozó emberekkel. Nincs itt szó arról, hogy valamiféle nehezen meghatározható nemzetközi közösséggel kellene azonosítania magát, amelyet rendre a következő frázis jellemez: ’világpolgár vagyok’.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 4
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 43-58
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42275

Actions (login required)

View Item View Item