Bence Erika: Az iskola terei. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 130-132. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
1_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf Letöltés (359kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Térpoétikai szerveződések változatos típusait hozzák létre a “térregények”-nek. A magyar regény alakulástörténetében jól kivehető műfajsort alkotnak a „városregények” (például Lőcse, Budapest vagy Szabadka térjelentései), a vajdasági magyar irodalomban pedig a „csatornaregények” (a Ferenc-csatorna történetét előhívó alkotások). E narratívába tartoznak azok a regények is (az előbbiek analógiájára „iskolaregények”-nek nevezhetnénk őket), amelyek működését Horváth Futó Hargita Iskola-narratívák című, könyv alakban 2009 folyamán napvilágot látott nagytanulmánya mutatja be.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 130-132 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42268 |
![]() |
Tétel nézet |