Egy általános kooperatív modell lehetőségéről

Arató, Ferenc: Egy általános kooperatív modell lehetőségéről. Iskolakultúra, (20) 1. pp. 106-115. (2010)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf

Download (457kB) | Preview

Abstract

Az alábbiakban a kooperatív alapelvek általános modelljéhez vezető utat szeretném bemutatni a kooperatív tanulásszervezést megalapozó amerikai iskolák elképzeléseit elemezve. Ebben az elemzésben annak a komplex alapelvrendszernek a nemzetközi szakirodalmi hátterét igyekszem nyomon követni, amelyet Varga Aranka szerzőtársammal közösen az Együtt-tanulók kézikönyvében először részletesen bemutattunk (Arató és Varga, 2006, 13–49.). Elsősorban három meghatározó amerikai kooperatív műhely elképzeléseinek összevetése mentén hozom összhangba az általunk felvázolt alapelvrendszert a nemzetközi szakirodalommal (Elliot Aronson, a Johnson testvérek és Spencer Kagan iskolája kerül szóba). (1) Ebben a tanulmányban a kortárs amerikai műhelyek szövegeinek lebontásával, modelljeik strukturális sajátosságainak elemzésével, intertextuális összefüggéseinek felhasználásával egy általános kooperatív modell lehetőségére mutatok rá.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 1
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 106-115
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42265

Actions (login required)

View Item View Item