Albert B. Gábor: Történeti oktatás, tankönyvügy, tankönyvrevízió : a CISH 1929-es velencei tanácskozása. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 85-90. (2010)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf Download (418kB) | Preview |
Abstract
A tankönyvrevíziós mozgalom kutatásának tudomány-rendszertani helye a tankönyvkutatásokhoz kapcsolódik. E kutatások egyik legismertebb hazai képviselője, Dárdai Ágnes révén a nemzetközi tankönyvrevíziós mozgalom két világháború közötti eseményeinek számos mozzanata ismert (Dárdai, 2002; F. Dárdai, 2006). A téma mindenre, így a Történettudomány Nemzetközi Bizottsága (= Comité International des Sciences Historiques, a továbbiakban CISH) által rendezett kongresszusok, tanácskozások hazai vonatkozásaira is kiterjedő szisztematikus történeti feldolgozása viszont jelen írás szerzőjének kisebb résztanulmányait leszámítva (Albert B., 2008, 2010) a mai napig nem történt meg.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 20 |
Number: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2010 |
Page Range: | pp. 85-90 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42261 |
Actions (login required)
View Item |