Történeti oktatás, tankönyvügy, tankönyvrevízió : a CISH 1929-es velencei tanácskozása

Albert B. Gábor: Történeti oktatás, tankönyvügy, tankönyvrevízió : a CISH 1929-es velencei tanácskozása. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 85-90. (2010)

[thumbnail of 10_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf

Download (418kB) | Preview

Abstract

A tankönyvrevíziós mozgalom kutatásának tudomány-rendszertani helye a tankönyvkutatásokhoz kapcsolódik. E kutatások egyik legismertebb hazai képviselője, Dárdai Ágnes révén a nemzetközi tankönyvrevíziós mozgalom két világháború közötti eseményeinek számos mozzanata ismert (Dárdai, 2002; F. Dárdai, 2006). A téma mindenre, így a Történettudomány Nemzetközi Bizottsága (= Comité International des Sciences Historiques, a továbbiakban CISH) által rendezett kongresszusok, tanácskozások hazai vonatkozásaira is kiterjedő szisztematikus történeti feldolgozása viszont jelen írás szerzőjének kisebb résztanulmányait leszámítva (Albert B., 2008, 2010) a mai napig nem történt meg.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 85-90
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42261

Actions (login required)

View Item View Item