Albert B. Gábor: Történeti oktatás, tankönyvügy, tankönyvrevízió : a CISH 1929-es velencei tanácskozása. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 85-90. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf Letöltés (418kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tankönyvrevíziós mozgalom kutatásának tudomány-rendszertani helye a tankönyvkutatásokhoz kapcsolódik. E kutatások egyik legismertebb hazai képviselője, Dárdai Ágnes révén a nemzetközi tankönyvrevíziós mozgalom két világháború közötti eseményeinek számos mozzanata ismert (Dárdai, 2002; F. Dárdai, 2006). A téma mindenre, így a Történettudomány Nemzetközi Bizottsága (= Comité International des Sciences Historiques, a továbbiakban CISH) által rendezett kongresszusok, tanácskozások hazai vonatkozásaira is kiterjedő szisztematikus történeti feldolgozása viszont jelen írás szerzőjének kisebb résztanulmányait leszámítva (Albert B., 2008, 2010) a mai napig nem történt meg.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 85-90 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42261 |
![]() |
Tétel nézet |