Látvány és versszöveg közötti dialogikus viszony Kovács András Ferenc Madonna gyermekkel című versében

Zakariás István: Látvány és versszöveg közötti dialogikus viszony Kovács András Ferenc Madonna gyermekkel című versében. In: Iskolakultúra, (21) 8-9. pp. 95-104. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_095-104.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_095-104.pdf

Letöltés (472kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kovács András Ferenc költészetének jellegzetes vonásai tekintetében az elemzők egyetértenek abban, hogy az intertextuális funkció, a mnemotechnikai logika, a világirodalmi dialógus, a tradíció alakíthatósága, a beszélő hang eredetének felszámolása, a fiktív költőalakok, a maszkok cserélhetősége meghatározza az interpretációs keretet. A recepciótörténetét meghatározó olvasási stratégiák a hagyomány és a modernitás kettős természetébe ágyazódó intertextuális technikák mentén szerveződnek.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 8-9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 95-104
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42247
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet