A plurikulturális kompetencia megszerzése a tanórákon

Wakai Seiji and Vámos Ágnes: A plurikulturális kompetencia megszerzése a tanórákon. In: Iskolakultúra, (21) 6-7. pp. 87-97. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_087-097.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_087-097.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A modern társadalomban kénytelenek vagyunk a túlélés érdekében megtanulni együttműködni olyan emberekkel is, akik más kultúrát képviselnek. Ez nem ugyanaz, mint másokat megérteni vagy megszeretni. Ezt egyfajta bölcsességnek nevezhetjük, amivel saját, illetve közös céljaink teljesítése érdekében másokkal alkut kötünk. Így szükség esetén mások tudását is felszínre tudjuk hozni. A tanárnak nevelési feladata ezért a tanórákon is arra törekedni, hogy a tanulók megismerjék az emberi kapcsolatok fontosságát és hatékonyságát a tanulásban, és megtapasztalják, hogy érdemes minél több emberrel együttműködni.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 6-7
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 87-97
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42244

Actions (login required)

View Item View Item