A plurikulturális kompetencia megszerzése a tanórákon

Wakai Seiji; Vámos Ágnes: A plurikulturális kompetencia megszerzése a tanórákon. In: Iskolakultúra, (21) 6-7. pp. 87-97. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_087-097.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_087-097.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A modern társadalomban kénytelenek vagyunk a túlélés érdekében megtanulni együttműködni olyan emberekkel is, akik más kultúrát képviselnek. Ez nem ugyanaz, mint másokat megérteni vagy megszeretni. Ezt egyfajta bölcsességnek nevezhetjük, amivel saját, illetve közös céljaink teljesítése érdekében másokkal alkut kötünk. Így szükség esetén mások tudását is felszínre tudjuk hozni. A tanárnak nevelési feladata ezért a tanórákon is arra törekedni, hogy a tanulók megismerjék az emberi kapcsolatok fontosságát és hatékonyságát a tanulásban, és megtapasztalják, hogy érdemes minél több emberrel együttműködni.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 6-7
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 87-97
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42244
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet