Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján

Tóth, Edit; Molnár, Gyöngyvér; Csapó, Benő: Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján. Iskolakultúra, (21) 10-11. pp. 124-137. (2011)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_124-137.pdf

Letöltés (614kB)

Absztrakt (kivonat)

Az információs és kommunikációs technológiák, továbbá az internet kulcsfontosságú szerepét a 21. század fejlett társadalmaiban már senki sem kérdőjelezi meg (Molnár és Kárpáti, megjelenés alatt). Térhódításuk új lehetőségeket kínált és kínál a kapcsolatteremtésre, kapcsolattartásra és információcserére. Az írható web megjelenése (web 2.0) felgyorsította az internet tartalommal való feltöltésének folyamatát, ami alapvetően megváltoztatta a tudáshoz való viszonyunkat, a tudáshoz való hozzáférés lehetőségeit és ezzel párhuzamosan a tanulási szokásokat (White, 2008). Mindennek hatására az IKT-kompetencia, IKT-műveltség, a digitális írástudás gazdasági értelemben árucikké vált (Eurydice European Unit, 2002). A nem megfelelő szintű IKT-kompetencia, az információhoz való elégtelen hozzáférés súlyos lemaradást okoz, az információszegény és információgazdag rétegek közötti digitális szakadék kialakulásához vezet. Mindennek hatása tükröződik az oktatásban és oktatáskutatásban is.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Tóth, Edit
Molnár, Gyöngyvér
Csapó, Benő
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2011
Kötet: 21
Szám: 10-11
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42238
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet