Thun Éva: Mennyire jártasak a pedagógusok az esélyegyenlőség pedagógiájában? : esélyegyenlőségi intézkedések és az esélyegyenlőség pedagógiájának ismerete és gyakorlata egy közoktatási intézményekben végzett pilot kutatás alapján. In: Iskolakultúra, (21) 12. pp. 60-71. (2011)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_12_060-071.pdf Download (540kB) | Preview |
Abstract
Az oktatási esélyegyenlőség és méltányosság elve és megvalósítási lehetősége a legutóbbi két évtizedben egyre felerősödő diskurzusként jelennek meg az oktatáspolitikában. Az oktatáspolitikai intézkedések azonban meglepően kevéssé alapoznak társadalomtudományi ismeretekre. Az itt bemutatott vizsgálat eredményei alátámasztani látszanak azt a megállapítást, hogy az esélyegyenlőtlenség és diszkrimináció jelensége nem úgy értelmezett az alkalmazott pedagógiában, mint a társadalom egészében észlelhető probléma iskolai leképeződése.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 21 |
Number: | 12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2011 |
Page Range: | pp. 60-71 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42235 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |