Mennyire jártasak a pedagógusok az esélyegyenlőség pedagógiájában? : esélyegyenlőségi intézkedések és az esélyegyenlőség pedagógiájának ismerete és gyakorlata egy közoktatási intézményekben végzett pilot kutatás alapján

Thun Éva: Mennyire jártasak a pedagógusok az esélyegyenlőség pedagógiájában? : esélyegyenlőségi intézkedések és az esélyegyenlőség pedagógiájának ismerete és gyakorlata egy közoktatási intézményekben végzett pilot kutatás alapján. In: Iskolakultúra, (21) 12. pp. 60-71. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_12_060-071.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_12_060-071.pdf

Download (540kB) | Preview

Abstract

Az oktatási esélyegyenlőség és méltányosság elve és megvalósítási lehetősége a legutóbbi két évtizedben egyre felerősödő diskurzusként jelennek meg az oktatáspolitikában. Az oktatáspolitikai intézkedések azonban meglepően kevéssé alapoznak társadalomtudományi ismeretekre. Az itt bemutatott vizsgálat eredményei alátámasztani látszanak azt a megállapítást, hogy az esélyegyenlőtlenség és diszkrimináció jelensége nem úgy értelmezett az alkalmazott pedagógiában, mint a társadalom egészében észlelhető probléma iskolai leképeződése.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 60-71
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42235

Actions (login required)

View Item View Item