A számítógép mint oktatási eszköz a matematikatanításban

Tapiska Szilvia: A számítógép mint oktatási eszköz a matematikatanításban. In: Iskolakultúra, (21) 2-3. pp. 17-36. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_02-03_017-036.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_02-03_017-036.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A matematikaoktatásban elsőrendű szempont a matematikai képességek, készségek fejlesztése. Ezek egy része, elsősorban a matematikai alapkompetenciák, döntően órai keretekben fejleszthetők eredményesen, de egyre nagyobb jelentőségű azon kompetenciák fejlesztése is, melyek – bár jelentőségük a matematikában kétségtelen – többnyire más tantárgyakban, tanórán kívüli környezetben, sőt a mindennapokban is jól fejleszthetők. Ilyenek például a kommunikációs képességek, a szövegértés, a szövegértelmezés. Az információs és a kommunikációs technikák alkalmazásának előnye az oktatásban, hogy segítenek a diákoknak abban, hogy a saját tempójukkal haladhassanak, megszüntetik a tantárgyak közötti éles határokat, valamint növelik a kreativitást.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 2-3
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 17-36
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42234
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet