8. osztályos mozgássérült tanulók írásbeli véleményalkotásának vizsgálata

Pintér Henriett: 8. osztályos mozgássérült tanulók írásbeli véleményalkotásának vizsgálata. In: Iskolakultúra, (21) 8-9. pp. 146-158. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_146-158.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_146-158.pdf

Download (555kB) | Preview

Abstract

A sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók képességének fejlesztése sokféle programmal működik Magyarországon – hidroterápiás rehabilitációs diagnosztika (Lakatos, 2003); lovasterápia (Bozori, 2002); alapozó terápia (Marton–Berényi, 2001) – és a különböző országokban (occupational therapy, Mocellin, 1995; speech and language therapy, Pennington, Goldbart és Marshall, 2003). Ezek a programok a gyermekek kognitív, motoros és kommunikációs képességeire egyszerre próbálnak hatással lenni, mivel a diszfunkciós zavarok általában összetett formában és együttesen fordulnak elő. Éppen ezért a sajátos nevelési igényű tanulók halmazába – az OECD által elfogadott rendszer szerint – a fogyatékosok, a tanulásban akadályozottak és a hátrányos helyzetűek is beletartoznak (Csányi, 2007)

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 8-9
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 146-158
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42222

Actions (login required)

View Item View Item