Az iskolai fegyelmezés története és jelenlegi paradigmája az Amerikai Egyesült Államok állami iskoláiban

Nagy Péter Kristóf: Az iskolai fegyelmezés története és jelenlegi paradigmája az Amerikai Egyesült Államok állami iskoláiban. In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 134-143. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_134-143.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_134-143.pdf

Download (583kB) | Preview

Abstract

Az iskolai fegyelmezés problematikája Magyarországon, de más európai országokban is roppant aktuális, hiszen a helyzet szinte mindenütt súlyosbodik – gondoljunk például a médiában napi szinten bemutatott, mobiltelefonokkal készített videofelvételekre, melyeken diákok bántalmazzák diáktársaikat, vagy akár tanáraikat is. Hasznos lehet tehát az Amerikai Egyesült Államokban felhalmozódott tapasztalatok és a fegyelmezés területén alkalmazott napi gyakorlat megismerésére. Az alábbiakban erre teszünk kísérletet, Dupper (2010) A new model of school discipline: Engaging students and preventing behavior problems című műve felhasználásával.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 4-5
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 134-143
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42217

Actions (login required)

View Item View Item