Nagy Péter Kristóf: Az iskolai fegyelmezés története és jelenlegi paradigmája az Amerikai Egyesült Államok állami iskoláiban. In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 134-143. (2011)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_134-143.pdf Letöltés (583kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az iskolai fegyelmezés problematikája Magyarországon, de más európai országokban is roppant aktuális, hiszen a helyzet szinte mindenütt súlyosbodik – gondoljunk például a médiában napi szinten bemutatott, mobiltelefonokkal készített videofelvételekre, melyeken diákok bántalmazzák diáktársaikat, vagy akár tanáraikat is. Hasznos lehet tehát az Amerikai Egyesült Államokban felhalmozódott tapasztalatok és a fegyelmezés területén alkalmazott napi gyakorlat megismerésére. Az alábbiakban erre teszünk kísérletet, Dupper (2010) A new model of school discipline: Engaging students and preventing behavior problems című műve felhasználásával.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 21 |
Szám: | 4-5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2011 |
Oldalak: | pp. 134-143 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42217 |
![]() |
Tétel nézet |