Középiskolás tanulók számítógép- és internethasználati szokásai

M. Fazekas Ágnes and Cs. Czachesz Erzsébet: Középiskolás tanulók számítógép- és internethasználati szokásai. In: Iskolakultúra, (21) 8-9. pp. 120-134. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_120-134.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_120-134.pdf

Download (990kB) | Preview

Abstract

Az emberi kommunikáció fejlődésének mérföldköve volt az írás kialakulása az ókori Mezopotámia és Egyiptom területén, hiszen ez egyben a tudás rögzítésének lehetőségét is megteremtette. A következő kommunikációs forradalom a 15. században Gutenberg találmányával, a nyomtatás feltalálásával vette kezdetét, ami megalapozta a tudás társadalmi szintre emelését. Ezt követte a 19. században a tömegmédia forradalma. Az újságoknak, folyóiratoknak és könyveknek köszönhetően az emberek mind több információhoz jutottak, ez is vezetett az általános műveltség tömeges elterjedéséhez. A 20. század folyamán a média az átlagember életének szerves részévé vált. A telefon, a televízió, a mobiltelefon és a számítógép egyre több háztartásban alapfelszereltségnek számít. Különösen nagy szerepe van az internet megjelenésének és elterjedésének, hiszen általa pillanatok alatt elérhetők olyan információk, melyek továbbítása régen hónapokba, sőt akár évekbe is telhetett.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 8-9
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 120-134
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42207

Actions (login required)

View Item View Item