Asszimilációkutatás a szabadkai magyar végzős középiskolások között

Lajkó Brigitta: Asszimilációkutatás a szabadkai magyar végzős középiskolások között. In: Iskolakultúra, (21) 2-3. pp. 37-44. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_02-03_037-044.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_02-03_037-044.pdf

Download (631kB) | Preview

Abstract

Bár az asszimilációról szóló diskurzusok csak a nemzetállamok létrejöttével egyidejűleg kapnak teret a tudományok palettáján, mégis jól kidolgozott elméletek és megalapozott kutatások készültek ebben a témában. Elsősorban azokban a nyugati államokban lettek hangsúlyosak az asszimilációs vizsgálatok, ahol már a hétköznapi élet során reprezentálva voltak a különböző dimenziók mentén megoszló társadalmi csoportok különbségei (Brubaker, 2002). A keletközép-európai megközelítés azonban jelentősen eltér a nyugatitól. A tengerentúli szociológiai, antropológiai, szociálpszichológiai megközelítésekkel szemben történeti és demográfia szempontokat követnek, ennek oka pedig a társadalomfejlődés eltéréseiben keresendő. Az asszimiláció vizsgálódási köre az európai kutatások terén sokkal inkább a nemzeti hovatartozás kérdésére redukálódott és a nemzeti közösségek nyitottságának vagy zártságának mértékét vizsgálja (Yinger, 2002)

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 2-3
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 37-44
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42205

Actions (login required)

View Item View Item