Pedagógiai etikai bevezető : Zsolnai Józsefnek, aki a pedagógiai etikát megpendítette

Kamarás István: Pedagógiai etikai bevezető : Zsolnai Józsefnek, aki a pedagógiai etikát megpendítette. In: Iskolakultúra, (21) 10-11. pp. 49-55. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_049-055.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_049-055.pdf

Letöltés (513kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A Zsolnai József által kidolgozott értékközvetítő és képességfejlesztő irányultságú pedagógiában a „közvetítés” értékrend-alakítás és értékteremtés is. Az „érték” – mint legtöbb esetben – erkölcsi érték is, a közvetítendő képességek körében pedig benne vannak az erkölcsös készségek (vagyis az erények) is. Így aztán az ilyen irányultságú pedagógiából – némi hozzáadott értékkel – kinöveszthető egy pedagógiai etika, vagy ha tetszik, egy erkölcspedagógia, melyet akár nevelésetikának is nevezhetünk. A Pannon Egyetem Pedagógiai Intézete által szervezett kutatás (1) keretében Szempontok és adalékok egy értékközvetítő és képességfejlesztő irányultságú pedagógiai etikához címmel 6 íves előtanulmányt készítettem egy megírandó pedagógiai etikához; ennek a gondolatmenetét vázolom föl.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 10-11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 49-55
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42196
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet