Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében

Hamar Pál; Karsai István; Munkácsi István: Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében. In: Iskolakultúra, (21) 8-9. pp. 114-119. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_114-119.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_08-09_114-119.pdf

Letöltés (471kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötődések lényegében attitűdök, amelyek a tantárgyak iránti többé-kevésbé tudatos, de mindenképpen érzelmileg áthatott és árnyalt felismeréseket, érzéseket foglalják össze. A tantárgyi kötődések tehát olyan attitűdök, amelyek kialakulását, fejlődését a tanítás tág értelemben vett tartalma és a tanítást végző pedagógus személye befolyásolják, és amelyekből kedvező iskolai és családi hatásokra érdeklődések, sőt jövőt alakító aspirációk alakulnak (Báthory, 1989).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 8-9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 114-119
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42187
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet