Tudománytörténet és a tudomány oktatása

HIPST konszenzus: Tudománytörténet és a tudomány oktatása. In: Iskolakultúra, (21) 10-11. pp. 68-79. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_068-079.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_068-079.pdf

Letöltés (613kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A Történelem és Filozófia a Tudomány Oktatásában (TöFiTO) (History and Philosophy in Science Teaching, HIPST) elnevezésű kutatási feladat a tudományos oktatás didaktikájával foglalkozó olyan tudósok eredményeit mutatja be, akik hozzá kívánnak járulni a tudomány oktatásához annak minél hatékonyabb oktatása és tanulása érdekében. E cél eléréséért e kutatók olyan tananyagokat dolgoztak ki, amelyek tájékoztatást nyújtanak a tudomány történetéről és a tudományfilozófiáról. A TuTöFi (tudománytörténet és tudományfilozófia) alkalmazását a tudomány oktatásában olyan megközelítésmódként javasoljuk, amely előmozdítja a tudomány szélesebb közönség előtti, a tömegek számára is nyitott megértésének lehetőségét. Központi jelentőségűnek tartjuk ezt a célkitűzést a modern polgári társadalom fejlődése szempontjából.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 10-11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 68-79
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42185
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet