HIPST konszenzus: Tudománytörténet és a tudomány oktatása. In: Iskolakultúra, (21) 10-11. pp. 68-79. (2011)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_10-11_068-079.pdf Download (613kB) | Preview |
Abstract
A Történelem és Filozófia a Tudomány Oktatásában (TöFiTO) (History and Philosophy in Science Teaching, HIPST) elnevezésű kutatási feladat a tudományos oktatás didaktikájával foglalkozó olyan tudósok eredményeit mutatja be, akik hozzá kívánnak járulni a tudomány oktatásához annak minél hatékonyabb oktatása és tanulása érdekében. E cél eléréséért e kutatók olyan tananyagokat dolgoztak ki, amelyek tájékoztatást nyújtanak a tudomány történetéről és a tudományfilozófiáról. A TuTöFi (tudománytörténet és tudományfilozófia) alkalmazását a tudomány oktatásában olyan megközelítésmódként javasoljuk, amely előmozdítja a tudomány szélesebb közönség előtti, a tömegek számára is nyitott megértésének lehetőségét. Központi jelentőségűnek tartjuk ezt a célkitűzést a modern polgári társadalom fejlődése szempontjából.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 21 |
Number: | 10-11 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2011 |
Page Range: | pp. 68-79 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42185 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |