Fábián Gyöngyi: Tükörtől tükörig: A pedagógus pályakép változásainak elmúlt negyven éve. In: Iskolakultúra, (21) 12. pp. 10-22. (2011)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_12_010-022.pdf Letöltés (527kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Számtalan bizonyíték igazolja azt, hogy a tudományos gondolkodás áttért az ’azért tanuljunk, hogy sokat tudjunk’, majd azért, hogy ’megtanuljunk gondolkodni’ paradigmáról arra, hogy ’azért kell sokat tanulni, hogy megtanuljunk tanulni’ (Csapó, 2003). A változó paradigmák mentén vajon változott-e, és ha igen, hogyan változott a pedagóguspályáról alkotott kép? A Pályatükrök (J. Szilágyi, 1972) című írásmű nyomán bemutatjuk, hogy milyen pályakép született meg a hetvenes években, milyen elvárások fogalmazódtak meg a pályára kerülő pedagógusokkal szemben, és ez hogyan befolyásolhatta a társadalmi érdeklődést. Nyomon követjük, hogy az elmúlt negyven év során milyen erőfeszítéseket tett a neveléstudomány a pedagógus professzió összetartására, és végezetül áttekintjük azokat a tendenciákat, amelyek a pedagóguspályáról alkotott képben napjainkban kimutathatók.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 21 |
Szám: | 12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2011 |
Oldalak: | pp. 10-22 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42176 |
![]() |
Tétel nézet |