Békés Nóra: Az értelmiségi lét felé haladó roma fiatalok identitásalakulása. In: Iskolakultúra, (21) 2-3. pp. 68-81. (2011)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_02-03_068-081.pdf Letöltés (546kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Annak ellenére, hogy a cigányság Magyarországon a társadalomtudományok által erősen kutatott csoport, továbbá hogy jelentős társadalmi problémák vetődnek fel vele kapcsolatban, a pszichológia területén kevés ilyen témájú tanulmányt találunk. Ennek oka talán a téma etikai érzékenységében, és kutatásának módszertani nehézségeiben ragadható meg. Ennek ellenére megfigyelhető, hogy a cigányság kérdése egyre jobban foglalkoztatja a pszichológusokat. Erre például szolgálnak az itt leírtakhoz hasonló módszertant használó, roma identitást, cigányság-reprezentációt vizsgáló kutatások (Bokrétás és mtsai., 2007; Tóth, 2008). Úgy vélem, a cigány etnikum lélektani szempontú kutatása elengedhetetlen, mert így nagy mennyiségű információt gyűjthetünk és értelmezhetünk tudományos szemszögből, melynek szerepe lehet társadalmi jelentőségű problémák kezelésében, fejlesztő programok kidolgozásában, hasznára válhat gyakorlati szakembereknek – pedagógusoknak, iskolapszichológusoknak, nevelési tanácsadók dolgozóinak..
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 21 |
Szám: | 2-3 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2011 |
Oldalak: | pp. 68-81 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42154 |
![]() |
Tétel nézet |