A migráns hátterű tanulók körére vonatkozó fogalmak és az adatgyűjtés összefüggésrendszere

Bukus, Beatrix: A migráns hátterű tanulók körére vonatkozó fogalmak és az adatgyűjtés összefüggésrendszere. Iskolakultúra, (21) 1. pp. 99-107. (2011)

[img] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2011_01_099-107.pdf

Download (470kB)

Abstract

A „migráns hátterű tanulók a magyar közoktatásban” témakörében írásban megjelent és szóban elhangzott tartalmak arról árulkodnak, hogy Magyarországon az érintett csoport megjelölésére használt fogalmak – mint például a „migráns tanuló”, a „külföldi tanuló”, a „bevándorló szülők gyermeke”, a „bevándorló gyermek”, a „nem magyar anyanyelvű tanuló”, a „nem magyar ajkú tanuló” – definíciója nem egységes és nem következetes. Az írás arra vállalkozik, hogy ebből a felismerésből kiindulva felhívja a témakörben érintett szakemberek figyelmét az egységesen definiált, minden érintett személyre kiterjedő fogalmak rendszerének szükséges voltára. Az érvek között szerepel, hogy a migráns hátterű tanulók oktatási kérdéseiről való gondolkodásunk során használt fogalmak pontos definiálása nemcsak a pedagógia szaknyelvének bővítése, hanem az érintett tanulói körről történő adatgyűjtéssel is szoros összefüggésben áll.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2011
Volume: 21
Number: 1
Page Range: pp. 99-107
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42152

Actions (login required)

View Item View Item