Borgulya Istvánné Vető Ágnes and Rab Eszter: Az értékrendek kialakulása és a kultúraközi kommunikáció: mely értékekre neveljük a gyerekeket a családban? In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 30-43. (2011)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_030-043.pdf Download (759kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány az Európai Értékrendi Vizsgálat 2010-ben publikált felmérési adataira építve vizsgálja, hogy milyen értékekre nevelést tart ma Magyarországon fontosnak a társadalom a családi nevelés keretében. A család által közvetített értékek a szocializációs folyamatban a személyiség részévé válva hatással vannak a személyközi kapcsolatokra. Szerepet játszanak a kommunikációban, minthogy az egyén cselekvéseit, magatartását, mások viselkedésének és kommunikációjának értelmezési kereteit nagymértékben meghatározza az értékrend, amelyet szocializálódása során elsajátít. A multikulturálissá váló iskolákban eltérő értékpreferenciájú családokból érkező tanulók együttműködését kell biztosítani. A kultúránként eltérő értékprioritások ismerete segítség lehet a kultúraközi kommunikációban jelentkező konfliktusok megelőzésében és kezelésében.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 21 |
Number: | 4-5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2011 |
Page Range: | pp. 30-43 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42150 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |