A projektmunka hatásai a természettudományos tantárgyak tanulásában

Beke Tamás: A projektmunka hatásai a természettudományos tantárgyak tanulásában. In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 3-21. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_003-021.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_003-021.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A természettudományok oktatása csak akkor lehet sikeres, ha képesek leszünk választ adni a 21. század kihívásaira. A hagyományos elven oktatott természettudományos tantárgyak a legtöbb gyermek számára érthetetlen és felesleges nyűgnek számítanak. Ezen a helyzeten mindenképpen változtatnunk kell. A természettudományos iskolai projektfeladat mint kollaboratív tudásmegosztó módszer megfelel a céloknak. Az integrált természettudományos projektfeladatok hatására a részt vevő tanulók természettudományos ismeretei többségében gyarapodnak, és a természettudományos tárgyakhoz általában pozitívabban állnak hozzá a diákok, azaz javul a szaktárgyakhoz fűződő tanulói attitűd is. Ebben a cikkben egy középiskolai természettudományos projektfeladat hatásait szeretném bemutatni. A projektünk fő témája: termoakusztikus folyamatok vizsgálata Rijke-cső segítségével. Először is tekintsük át, hogy mivel foglalkozik a termoakusztika, illetve mi az a Rijke-cső.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 21
Number: 4-5
ISSN: 1215-5233
Date: 2011
Page Range: pp. 3-21
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42144

Actions (login required)

View Item View Item