Én-építő technikák a nép- és a műmesékben

Balázs Eszter Anna: Én-építő technikák a nép- és a műmesékben. In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 22-29. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_022-029.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_022-029.pdf

Letöltés (509kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Bruno Bettelheim (1985) könyve óta számos pszichoanalitikus és irodalmi szimbólumelemző írás alátámasztotta, hogy a népmesék a gyermekkori fejlődéshez (csecsemőkortól pubertáskorig) rendkívül sok ponton járulnak hozzá. Ennek oka egyfelől az, hogy a népmesék egyszerre szórakoztató és izgalmas történetek, másfelől pedig magas színvonalú irodalmi műalkotások, melyeknek nyelvét, képiségét a lehető leghamarabb és legmaradéktalanabbul érti meg a gyermek. Az én-fejlődés elősegítésének harmadik pillére a szövegekben munkáló mély érzelmek, konfliktusok és küzdelmek, melyek nem didaktikusan, de az egész emberiségre jellemző alapvető szorongásokról, nehézségekről, és legfőképpen azok megoldási lehetőségeiről beszélnek.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 4-5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 22-29
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42142
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet