Én-építő technikák a nép- és a műmesékben

Balázs, Eszter Anna: Én-építő technikák a nép- és a műmesékben. Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 22-29. (2011)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_022-029.pdf

Download (509kB)

Abstract

Bruno Bettelheim (1985) könyve óta számos pszichoanalitikus és irodalmi szimbólumelemző írás alátámasztotta, hogy a népmesék a gyermekkori fejlődéshez (csecsemőkortól pubertáskorig) rendkívül sok ponton járulnak hozzá. Ennek oka egyfelől az, hogy a népmesék egyszerre szórakoztató és izgalmas történetek, másfelől pedig magas színvonalú irodalmi műalkotások, melyeknek nyelvét, képiségét a lehető leghamarabb és legmaradéktalanabbul érti meg a gyermek. Az én-fejlődés elősegítésének harmadik pillére a szövegekben munkáló mély érzelmek, konfliktusok és küzdelmek, melyek nem didaktikusan, de az egész emberiségre jellemző alapvető szorongásokról, nehézségekről, és legfőképpen azok megoldási lehetőségeiről beszélnek.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2011
Volume: 21
Number: 4-5
Page Range: pp. 22-29
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:45
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42142

Actions (login required)

View Item View Item