Balázs Eszter Anna: Én-építő technikák a nép- és a műmesékben. In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 22-29. (2011)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_022-029.pdf Letöltés (509kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Bruno Bettelheim (1985) könyve óta számos pszichoanalitikus és irodalmi szimbólumelemző írás alátámasztotta, hogy a népmesék a gyermekkori fejlődéshez (csecsemőkortól pubertáskorig) rendkívül sok ponton járulnak hozzá. Ennek oka egyfelől az, hogy a népmesék egyszerre szórakoztató és izgalmas történetek, másfelől pedig magas színvonalú irodalmi műalkotások, melyeknek nyelvét, képiségét a lehető leghamarabb és legmaradéktalanabbul érti meg a gyermek. Az én-fejlődés elősegítésének harmadik pillére a szövegekben munkáló mély érzelmek, konfliktusok és küzdelmek, melyek nem didaktikusan, de az egész emberiségre jellemző alapvető szorongásokról, nehézségekről, és legfőképpen azok megoldási lehetőségeiről beszélnek.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 21 |
Szám: | 4-5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2011 |
Oldalak: | pp. 22-29 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42142 |
![]() |
Tétel nézet |